Het cultuurcentrum moest eind oktober opnieuw (tijdelijk) de deuren sluiten. Koen de Preter bracht met Tender Men de laatste voorstelling voor de tweede culturele lockdown. Al wist op dat moment niemand dat cultuurliefhebbers opnieuw enkele maanden verstoken zouden blijven van hun portie Casino-cultuur.

Koen de Preter: “Ik kom altijd heel graag in Koksijde spelen. Het CasinoKoksijde is één van de weinige cultuurcentra waar ik al m’n producties mocht spelen. Dus het is altijd een blij weerzien. De combinatie met een fijne strandwandeling maakt een bezoek aan CasinoKoksijde alleen maar aangenamer.”

Tij-dingen: Je maakte een voorstelling over de onbevreesdheid, schoonheid en poëzie van aanrakingen. Hoe pakte je dit praktisch aan?

Koen: “Dat was allesbehalve evident. We hebben de eerste repetities moeten verplaatsen. Uiteindelijk verliepen die dan zelfs online. En dat is bizar, geloof me. Nadien zijn we gaan oefenen met de nodige social distance, dus op anderhalve meter en met handschoenen aan. Een voorstelling over intiem contact inoefenen met de nodige afstand, begin er maar aan…”

Tijdens het jaar waarin we (sociaal) contact zo veel mogelijk moeten vermijden, breng ik een stuk over aanraken

T-d: En de thematiek werd nog actueler.
Koen: “De voorstelling kreeg inderdaad een onverwacht actuele bijklank. Net tijdens het jaar waarin we (sociaal) contact zo veel mogelijk moeten vermijden, breng ik een stuk over aanraken, intiem contact en de reacties daarop.”

Alle up-to-date nieuws over de coronamaatregelen en de gevolgen voor het cultuurcentrum