Wat denk je van een eerlijke discussie over leer- en ontwikkelingsproblemen bij kinderen?
Deze lezing op dinsdag 14 november (19.30 uur) biedt een frisse kijk op diagnoses en het idee van 'stoornissen'.
Veel kinderen krijgen de diagnose hoogbegaafdheid, dyscalculie, dyslexie, DCD, Dyspraxie, ADHD, ASS… Dit wordt vaak gezien als een stoornis, maar is dat wel correct? Of hebben deze kinderen een andere manier van informatie verwerken? Naast moeilijkheden werken de hersenen van deze kinderen of jongeren anders en hebben ze andere talenten.
>> In deze lezing krijg je inzichten en tips voor thuis en in de klas.
Ada Van Moorhem is psychotherapeut en werkt al 16 jaar met baby’s, kinderen en volwassenen. Ze leidt de groepspraktijk 'De Leidraad', heeft veel ervaring met kinderen en volwassenen met leer- en ontwikkelingsmoeilijkheden en is ook leerkracht in het volwassenonderwijs.
Ada combineert haar inzichten als orthopedagoog, leerkracht en therapeut tot toegankelijke informatie en tips zowel voor leerkrachten als ouders.