Think Pink on the Move is het nieuwste coronaproof eventconcept van Think Pink.
Van 27 november tot 5 december stopt de karavaan in Koksijde en wandel, fiets of loop je ten voordele van Think Pink.
Lees (binnenkort) meer info op thinkpink.into-tickets.be.
Wil je meer weten over het Vlaams beleid bevolkingsonderzoek?
Raadpleeg dan de website van het agentschap Zorg en Gezondheid.
Lees onder de fotoslider meer over hoe we allemaal samen (met Think Pink) het gevecht aangaan tegen borstkanker.
De nationale borstkankerorganisatie Think Pink vraagt aandacht voor borstkanker en heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren en sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren, zorg- en nazorgprojecten ondersteunen en patiëntenrechten verdedigen. Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds mannen en vrouwen bij de aankoop van een pruik of mutsje. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds het leven met of na borstkanker makkelijker maken. En het SMART Fonds van Think Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.
‘In ons land krijgt nog steeds 1 vrouw op de 8 borstkanker. Met onze jaarlijkse lintjescampagne sensibiliseren we in de borstkankermaand oktober rond het belang van zelfonderzoek en tijdige screening en steken we iedereen die door de ziekte wordt getroffen een hart onder de riem. Iedereen die wil, kan gratis een lintjesbox adopteren en mee sensibiliseren door de lintjes te verkopen op het werk of aan vrienden en familie’, vertelt Think Pink-voorzitter Heidi Vansevenant.
"Daarnaast organiseren we naar jaarlijkse traditie opnieuw de Race for the Cure®" -– in samenwerking met Think Pink Europe en 42 andere Europese landen. Dit jaar vindt die race plaats van 26 september tot 10 oktober. Het is het grootste sportevenement in strijd tegen borstkanker in Europa. Deze race brengt lotgenoten, hun familie, vrienden en sympathisanten samen voor een 3 km lange wandeling of 5 km lange loop. Lotgenoten vieren het leven en lopen in roze T-shirts, omringd door sympathisanten in witte T-shirts. We herdenken op dit lotgenotenfeest ook iedereen die er jammer genoeg niet meer bij kan zijn", vult Heidi Vansevenant aan.
"Dankzij de steun van Think Pink-steden en -gemeenten, partners en sympathisanten kunnen wij als ongesubsidieerde vzw onze missie voortzetten en onze doelen waarmaken. Twee concrete voorbeelden daarvan zijn de Think Pink-box die we gratis verdelen aan alle lotgenoten bij de diagnose via de erkende borstklinieken in ons land en onze nieuwste sensibiliseringscampagne ‘Wie zorgt voor jouw borsten?’. Met deze campagne willen we zoveel mogelijk vrouwen tussen 50 en 69 jaar overtuigen om deel te nemen aan het Bevolkingsonderzoek Borstkanker van de overheid. Dat is heel belangrijk, want een vroege opsporing betekent minder zware behandelingen en grotere overlevingskansen", besluit Heidi Vansevenant.